IMG_4372.jpg

Ihminen on unohtanut sielunsa hitauden. Olen kuullut tuon lauseen jollakin luennolla. Aloin miettimään sitä tässä yksi päivä. Minun sieluni tulee minun perässäni useita vuosia. Jäin pohtimaan että montako vuotta ja olen tullut tulokseen että minun kohdallani se on noin 4 vuotta perässä nykyaikaa. Varmastikkaan kaikkien kohdalla ei ole näin, minun kohdallani kuitenkin on. Monet elävät selkeästi vain tätä päivää ja minäkin enimmäkseen järjen voimalla sen teen, mutta sieluaan ei voi jymäyttää , se muistuttaa tunnetasolla monenlaisista ahdistavista tosiasioista joiden kanssa on vain pystyttävä elämään. Onneksi sielun muisti on pitkä, ehkä sitä oppii nimenomaan sen takia kun huonot asiat seuraavat mukana ja miettii niitä päänsä puhki, joskus yölläkin. Kun asia on lopulta saatu mietittyä puhki ja uusi asennus saatu päälle on helpompi elää nykypäivää.Helpompi olla, katsoa toista silmiin. Pysähtyä hetkeen. Ja kun tulee tietoiseksi siitä että nykypäivän teota vaikuttavat minuun ainakin seuraavat 4 vuotta, saattaa miettiä tekemisiään ja sanomisiaan tarkemmin. Miljoonista teistä voi valita monia, mutta kukaan ei estä valitsemasta tietä joka on kevyempi kulkea.

Onneksi minä olen minä, en vaihtaisipäivääkään pois.Kiitos lapsilleni, he ovat elämäni isoin saavutus ja toivo.